FAQ

Leverans

- All leverans sker via Postnord AB.
- Mindre paket levereras direkt till din brevlåda. Större paket levereras till Postens utlämningsställe nära dig. Du meddelas om att ditt paket anlänt till utlämningsstället via e-post eller sms.
- Leveranstiden är 3–5 arbetsdagar.
- Paketet ligger kvar i 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. Om paket inte hämtas ut skickar vi en faktura på våra frakt- och hanteringskostnader, för närvarande 150 kr.


Retur/Reklamation

Returinformation erhålles efter kontakt med NALM Cosmetics kundservice via e-post support@nalmcosmetics.com

Återbetalning sker inom 14 dagar.

Kontakta vår kundservice innan du skickar din produkt till oss för reklamationshantering. Vid godkänd reklamation ersätter vi dig för dina fraktkostnader.

Fråga: Vad gör jag om mitt kolli är fraktskadat?

Svar: Om ditt kolli blivit skadat maila oss på support@nalmcosmetics.com

Fråga: Kan jag byta en vara jag köpt mot en annan?

Svar: Byte kan inte ske hos Nalmcosmetics.se utan du får då istället returnera varan och beställa en ny.  OBS byte gäller endast vid obruten förpackning.


Om min order

Fråga: Hur vet jag att min order blivit godkänd?

Svar: När du slutfört en beställning så erhåller du en orderbekräftelse med e-post. Vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer samt dubbelkolla alltid att mailet inte har hamnat i skräpposten. Om du inte har fått en orderbekräftelse meddela NALM Cosmetics kundservice, support@nalmcosmetics.com så skickar vi om bekräftelsen.

När varorna skickas från vår e-butik får du även en leveransbekräftelse via e-post. Tillsammans med din leverans får du en följesedel som gäller som kvitto.

Fråga: Vad finns det för olika leveranssätt?

Svar: All leverans sker via Postnord, mindre paket levereras direkt till din brevlåda medan större paket levereras till Postens utlämningsställe nära dig. När ditt paket når Postens utlämningsställe skickas en avisering till dig via sms eller e-post.

Fråga: Hur vet jag att mitt paket kommit fram?

Svar: Hemleverans samt leverans till Postens utlämningsställe aviseras via e-post eller sms.

Fråga: Kan jag söka på mitt kollinummer?

Svar: När du fått din leveransbekräftelse får du även ett kollinummer. Du kan spåra ditt paket via Postnord.se genom att söka på ditt kollinummer för att få information om vart ditt paket befinner sig.

Fråga: Kan jag ändra i min order?

Svar: Är din order inte bekräftad av dig som kund eller slutförd kan du ändra i din order. Har ordern skickats kan du inte göra någon ändring.

Fråga: Jag har svårt att betala med mitt betalkort på sajten?

Svar: Det kan bero på att du inte har ditt kort anslutet till Verified by Visa/Master SecureCode. Många banker har nya krav på att alla bankkort måste vara anslutna till Verified by Visa/MasterCard SecureCode eller att du som kund använder e-kort för att handla på nätet. Kontakta din bank för att få hjälp med detta.

Fråga: Varför blir jag nekad kortköp?

Svar: Bankerna har nyligen höjt kravet på kortsäkerhet kraftigt för e-handlare. Det utökade säkerhetskravet från bankerna innebär att en kund måste aktivera sitt betalkort för e-handel för att det skall fungera att genomföra sitt köp. Om du som kund inte aktiverat ditt betalkort eller inte använt den dator där kortet är aktiverat så kan du bli nekad köp i kassan. Om du inte har aktiverat ditt kort så rekommenderar vi att du väljer faktura eller bankdirektbetalning istället.

Har du Nordea som bank, så måste du ”öppna” kortet för alla internet köp, kortet är då öppet i 60 minuter för  vidare shopping.
 
Fråga: Får jag en skriftlig orderbekräftelse?

Svar: Ja, en orderbekräftelse skickas till din registrerade e-postadress direkt efter att du bekräftat din order. Kolla alltid om din orderbekräftelse har hamnat i skräpinkorgen. Om du inte fått en orderbekräftelse vänligen kontakta NALM Cosmetics kundservice på support@nalmcosmetics.com



Om sajten

Webbsidan och dess innehåll ägs av NALM AB.



Produkter

Fråga: Är era produkter Cruelty Free och veganska?

Svar: Ja. Inga av NALM Cosmetics produkter eller ingredienser är testade på djur. Alla produkter på hemsidan är veganska, vilket innebär att det inte finns animaliska ämnen i våra produkter.

Fråga: Hur handlar jag?

Svar: Först väljer du de produkter du vill handla. De produkter du väljer hamnar i varukorgen längst upp på sidan. När du är klar med dina val klickar du på knappen "Till kassan".

Fråga: Varför har min produkt jag lagt till ”bevaka” ingen köpknapp direkt under produkten?

Svar: Det beror på att produkten är tillfälligt slut i lager.

 

Om min faktura

Fråga: Jag försökte handla på e-handeln mot faktura men jag blev nekad, varför?

Svar: Då våra fakturor sköts utav ett externt bolag (Klarna AB) hänvisar vi dig att kontakta dem för att få svar på varför du nekades köp mot faktura. Du når dem på telefonnummer: 08-120 120 00.

Fråga: Var kan jag se om min faktura är betald?

Svar: Alla våra fakturor hanteras av vår samarbetspartner Klarna AB. Gå in på klarna.com/sv/kundtjanst. Ladda ner Klarnas app för att lättare hålla koll på dina betalningar eller ring till deras kundservice: 08 120 120 10.